مقالات آرشیو خبر ها
قول دادند که حرف‌ های دکتر یادشان بماند!

قول دادند که حرف‌ های دکتر یادشان بماند!

 

بسیاری از تیفوسی‌های یووه او را «دکتر» خطاب می‌کنند؛ یعنی یک رده تحصیلی بالاتر از آنچه او تاکنون موفق به اخذ آن شده است. علت چندان پیچیده نیست؛ او بالاترین رتبه را از طرفداران دوآتشه باشگاهی دریافت کرده که 15 سال است با تمام وجودش برای آن مبارزه و جانفشانی می‌کند.

 

مردی کاریزماتیک، پدری فوق‌العاده مهربان، اعجوبه‌ در خط دفاعی، فوتبالیستی تکرارنشدنی، کاپیتانی لایق و قابل اطمینان، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد MBA و حالا بازوی اجرایی موثر در قلب بیانکونری. دیگر می‌توان جورجو را یک نماد و چهره‌ای اثرگذار نه‌تنها در باشگاه یوونتوس که در نسل جدید فوتبال ایتالیا دانست.

 

ماجرا بسیار ساده بود. آندره‌ا آنیلی کیه‌لینی را فرا می‌خواند و شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی باشگاه را برای او شرح می‌دهد. جورجو البته با این فضا بیگانه نیست؛ او 2 سال پیش بود که در دانشگاه تورین از پایان‌نامه‌اش با موضوع «مدل کسب و کار در یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال؛ با مطالعه موردی باشگاه یوونتوس» دفاع کرد. تنها ساعاتی بعد از دیدار و گفتگو با آنیلی، کاپیتان یکبار دیگر ردای تاریخ‌سازی بر تن می‌کند و وارد تالار افتخارات باشگاه یوونتوس می‌شود و ویترین رنگارنگ غول‌های تورین را یکبار دیگر مهمان ویژگی‌های اعجاب‌برانگیزش می‌کند.

 

کیه‌لو نه‌تنها در قامت یک «پیام‌بر» که به مثابه یک رهبر ارکستر، روح و همدلی جمعی تیم را به نواختن یک سمفونی باشکوه دعوت می‌کند. او با تک‌تک اعضای خانواده یووه صحبت می‌کند و شرایط ویژه و اضطراری باشگاه را برای آنها تشریح می‌کند. اینکه واکنش‌ها، پاسخ‌ها و همکاری ستارگان یووه در مقابل کاپیتان چگونه بوده، کار دشواری نیست. او در کوتاه‌ترین زمان ممکن در نقش منجی، تأیید و رضایت «همه» را جلب و خبر را به آندره‌ا می‌دهد.

 

 

حالا یوونتوس تنها تیم ایتالیایی است که با پیش‌قراولی کاپیتان کاریزماتیکش توانسته رضایت تمامی بازیکنان و کادر فنی و تشکیلاتی باشگاه را برای عدم پرداخت حقوق ماه‌های مارس تا ژوئن جلب کند تا باشگاه بتواند 90 میلیون یورو در هزینه‌های آتی‌اش صرفه‌جویی داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی هنوز نتوانسته‌اند به قطعیت قابل ملاحظه‌ای در این خصوص دست پیدا کنند.

 

به جورجو کیه‌لینی بازگردیم. او یکبار دیگر نشان داد که «احساس مسئولیت» فقط یک ویژگی و صفت عادی نیست و او در بزنگاه‌های حساس می‌تواند به صورت عملی این امتیاز منحصربه فردش را برای باشگاهش خرج کند.

 

اگرچه در فصول اخیر، غیبت‌های گاه و بیگاه او در ترکیب اصلی به دلیل مصدومیت‌های ناخواسته‌اش باعث شده تا کمتر از گذشته بتوانیم شاهد جنگندگی استثنایی‌ او باشیم اما جورجو نشان داد که کاپیتان بودن تنها به مستطیل سبز خلاصه نمی‌شود و یک لیدر حقیقی و البته بزرگ می‌تواند در پشت‌صحنه‌ها نیز یک برگ برنده باشد. کیه‌لینی این روزها به بسیاری از هم‌قطارانش در فوتبال دنیا درس کاپیتانی داد و ثابت کرد که «کاپیتانی برای تمام فصول» است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: